Objavil/a: Bogdan Dular | januar 16, 2008

Izziv, socialni kapital in know-how kot viri motivacije pri realizaciji poslovne ideje

Ideja ali bolje rečeno koncept »motivacijskega trikotnika« se mi je porodil ob realizaciji lastne poslovne ideje (projekta) s področja HRM imenovanega Perspektiva 09. Še preden predstavim omenjeni koncept, bi rad opomnil še to, da zaenkrat tega pojma – saj v takem kontekstu niti v teroriji niti v praski še nisem zasledil (v kolikor se motim mi to prosim sporočite). To je tudi razlog, da sem se po več kot pol leta o tem odločil tudi kaj več zapisati.

 V kolikor želim pojasniti pojem motivacijskega trikotnika se moram vrniti k predstavitvi k že v uvodu omenjega projekta, ki je pravzaprav podlaga za njegov nastanek. Večji del realizacije projekta Perspektive 09 sem se soočal s potrebo po pridobivanju novih sodelavcev, saj je bil takratni tim glede na obseg projekta premajhen, poleg tega pa sem si želel z novimi sodelavci prinesi v ekipo tudi nekaj svežih idej in potrebnega »pogleda od zunaj«.  Seveda sem v pogovorih z potencialnimi sodelavci kmalu naletel na tisto, kar sem tudi že sam predtem potihoma predvideval: odnos članov do poslovne ideje, ki k podjetniškemu timu pristopijo kasneje, se od odnosa »ustanoviteljev« precej razlikuje, pri čemer se po lastnih opažanjih najbolj očitna razlika skriva v drugačni obliki motivacije in pričakovanj. Med drugim se to kaže tudi v dejstvu, da v poslovno idejo verjamejo manj goreče (zato si krivdo pripisujem tudi sebi), so pripravljeni v projekt investirati manj svoje energije in časa ter so se pri vsem skupaj manj pripravljeni izpostaviti finačnim tveganjim. Ali povedano drugače, delujejo po principu: »če bo zadeva uspela sem seveda zraven, v kolikor pa ne, pa tudi nič hudega, saj tako ali tako nisem nič izgubil«.

 Večkrat sem se zato vprašal, kaj lahko pravzaprav ponudim novim sodelavcem v okviru razvoja poslovne ideje. Podjetniški tim v fazi priprave na ustanovitev podjetja oz. kasneje novo ustanovljeno poslovni subjekt  (pravna oblika v tem primeru niti ni tako pomembna) v semenski in deloma tudi v razvojni fazi še ne generira prihodkov v tolikšni meri, da bi omogočal izplačilo plač med člane podjetniškega tima. To pomeni, da »gorivo« za pogon podjetnikov v tem času predstavljajo trije pojmi, ki tvorijo (motivacijski) trikotnik, in sicer: izziv, socialni kapital in novo pridobljeni know-how. V kakšnem hiearhičnem razmerju so prvine med seboj je odvisno od posameznikovih preferenc in pričakovanj, vendar so vsaj po mojem mnenju, vsi trije pojmi enakovredni in dopolnjujejo drug drugega. Izziv izhaja predvsem iz želje po samodokazovanju (v pozitivnem pomenu besede), medtem ko sta socialni kapital in know how, ki ga dobimo v procesu razvoja podjetniške ideje, posledica realizacije zastavljenega izziva.

 Torej, motivacijski trikotnik je instrument, s katerim sem skušal ob odstotnosti neposrednih denarnih sredstev nove člane prepričati  v smotrnost investicije energije in časa v poslovno idejo ter tako pri njih spodbuditi potrebno motivacijo za realizacijo samega projekta.

Avtor: Bogdan Dular

Responses

  1. In kako si bil uspešen?


Oddajte komentar

Kategorije

