Objavil/a: Bogdan Dular | september 5, 2012

Kako lahko PR tudi malim podjetjem pomaga dosegati večjo konkurenčnost na trgu

V zaostrenih pogojih poslovanja podjetja na vse načine iščejo nove možnosti, kako ostati korak pred konkurenco. Že z relativno nizkimi vložki v PR si lahko tudi mala podjetja v nekaj mesecih izboljšajo svoj konkurenčni položaj. Razmislite na kakšen način lahko »pomagate« svojih deležnikom, kaj imate zanimivega sporočiti javnosti  in kako inkorporirati  funkcijo znotraj podjetja, da boste optimizirali investicijo in povečali prepoznavnost ter ugled vašega podjetja.Pod besedo odnosi z javnostmi, ki jih krajše pogovorno imenujemo kar z angleško kratico PR (public relations) si največkrat predstavljamo (raz)pošiljanje različnih sporočil za javnost in organizacijo tiskovnih konferenc. PR pravzaprav vključuje še mnogo več, saj gre v celostnem vidiku za vzpostavljanje trajnih odnosov med podjetjem in okoljem na podlagi dvosmerne komunikacije z deležniki podjetja. Največkrat gre to za obstoječe in potencialne kupce, pri večjih organizacijah, ki imajo vpliv tudi na lokalno okolje, pa lahko govorimo tudi o medijih, zaposlenih, sindikatih, lokalnih skupnostih itd. Za podjetja, ki so v večinski državni lasti, je komuniciranje z javnostmi tudi predpisano, medtem ko je v privatnih podjetjih tovrstna aktivnost odvisna od razumevanja poslovodstva v luči doprinosa PR-ja pri doseganju poslovnih ciljev. V današnjih zaostrenih razmerah poslovanja, ko so razlike med produkti in storitvami zaradi hudega pritiska konkurence vse manjše, razliko v odnosu do konkurentov ustvarjajo pred nekaj časa še elementi, ki so jih podjetja v preteklosti še popolnoma zanemarjala. To je lahko npr. odnos do kupcev, način poslovne komunikacije, poslovna urejenost zaposlenih (dress code)  in v veliki meri tudi ugled podjetja. K povečanju slednjega pa pripore predvsem dosledno, strokovno in skrbno načrtovano  izvajanje PR aktivnosti.

Dober PR storitvam podjetja dviguje ceno

Gospodarska kriza je podjetja prisilila v racionalno vedenje in zmanjševanje vseh nepotrebnih funkcij, ki podjetju neposredno ne prinašajo dodane vrednosti in s tem ne vplivajo na doseganja poslovnih ciljev.  Zavedati se je potrebno, da PR aktivnosti podjetju ne bodo preko noči prinesla višjih prihodkov, bodo pa ustvarila podlago  na kateri bodo ostale poslovne funkcije, ki v podjetju ustvarjajo vrednost, le-to v prihodnosti še lažje ustvarjala in dosegala dobiček. PR bo preko različnih komunikacijskih aktivnostih gradil prepoznavnost in ugled vašega podjetja, krepil vašo blagovno znamko, preko neposrednega komuniciranja s kupci  pa ustvarjal bolj zadovoljne stranke in vam preko povratnih informacij služil kot ogledalo za izboljšanje vaših produktov ali storitev. Podjetje bo tako krepilo svojo pozicijo na trgu, dosegalo boljše plačilne pogoje in s storitvami dosegalo višjo ceno na trgu, kar se bo prelilo tudi na povečanje prihodkov. Tovrstno opisana zanka od prvih investicij v PR pa do to točke, ko posledice delovanja PR rezultirajo v višjih prihodkih, se seveda razlikuje od podjetja do podjetja, vendar po osebnih izkušnjah ne pričakujte sklenitve te zanke v prej kot desetih mesecih.

Vedno se vprašajte, kaj lahko ponudite in kako lahko pomagate

Vsa podjetja žal nimajo enakih možnosti za  vzpostavitev (uspešne) PR funkcije. Uspeh je odvisen predvsem od sposobnosti PR-jevca, da za podjetja za katerega opravlja to funkcijo, ustvari interes javnosti, seveda pa je to pri nekaterih podjetjih lažje narediti, saj poslujejo v bolj »privlačnih« panogah, pa tudi podjetja z velikostjo in obsegom poslovanja že sama po sebi zbujajo interes javnosti. Vedno se je v izhodišču priprav potrebno vprašati, kaj lahko ponudimo javnosti, kako ji lahko doprinesemo, ne da bi ji hkrati želeli nekaj prodati. Tako npr. razmislite, ali lahko vaše poslovne partnerje povabite na izobraževalni dogodek, ki je posredno povezan z vašim poslovnim področjem in za katerega imate ozko specializirano znanje in jim ga lahko brezplačno ponudite. Morda lahko še posebej v sedanjem poletnem času priredite za vaše partnerje brezplačni teniški turnir ali pa vaše deležnike (poslovne partnerje, novinarje, zaposlene) povabite na zaključek sezone pred dopustom na piknik. Tukaj lahko že z nekaj sto evri naredite velik vtis na vaše deležnike. Pri komunikaciji se vprašajte, ali bi lahko strankam ponudili mesečni informator v obliki revije ali e-newslettra, v katerem komunicirate aktualno dogajanje v panogi in jim s tem nudite za njihovo poslovanje visoko kakovostne informacije. Če ste npr. zastopnik za sejemske družbe v tujini lahko svoje deležnike obveščate o stanju na trgih in poslovnih priložnostih v tujini. Prav tako razmislite, ali imate na področju, na katerem delate, kakšne specifične informacije ali znanje, ki bi zanimale medije oziroma širšo javnost.  Ste morda v zadnjem času naredili kakšno pozitivno dejanje v lokalnem okolju, ki bi ga lahko preoblikovali v novico za medije. Ste npr. postali sponzor lokalnega športnega društva, prejeli nagrado za poslovno odličnost ali zaposlili nekaj novih težje zaposljivih oseb? V kolikor v vaši panogi in podjetju prihaja do hitrih sprememb lahko o tem sporočate tudi preko novih socialnih medijev ter vaša sporočila povežete na vašo spletno stran, kar bo povečalo obisk vaših spletnih straneh. Pri vseh aktivnostih imejte v mislih »kaj lahko ponudim in kako lahko pomagam« in uspeh bo vedno zagotovo sledil.

PR-jevec naj odlično pozna vašo panogo in medije

PR aktivnosti so zelo obsežne, njihovo izvajanje pa zahteva ne samo specializirana komunikacijska znanja, razumevanja PR in orodij, temveč tudi zelo dobro poznavanje lastnih storitev ali produktov ter panoge v kateri poslujete. Ko je podjetje v začetnih fazah rasti ponavadi to področje vsaj delno opravlja direktor sam, z rastjo organizacije pa je priporočljivo, da se funkcija zaradi višje strokovnosti prenese bodisi na samostojno osebo znotraj podjetja ali pa na zunanjo specializirano agencijo.  Za osebo, ki opravlja funkcijo PR, je priporočljivo, da že ima izkušnje s tovrstnim delom. PR-jevec naj zelo dobro pozna delovanje medijev (še posebno s področja poslovanja), zelo priporočljivo pa je tudi njegovo poznavanje novinarjev in urednikov. Prav tako dandanes ne gre več brez obvladovanja tehnologij, kot je urejevanje spletnih strani in poznavanje socialnih medijev. V kolikor iščete predstavnike PR-ja ali imate vprašanja povezana s PR vam svetujem, da se obrnete na naše interesno združenje Društvo za odnose z javnostmi (www.piar.si).

 Insourcing ali outsourcing – najprej ocenite potencial PR aktivnosti v podjetju

Ko management sprejme odločitev, da bo PR postal investicija v izboljšanje konkurenčnosti podjetja na daljši rok, je naslednji logični korak groba ocena potenciala aktivnosti PR: se bodo aktivnosti lahko opravile znotraj obstoječih človeških virov, ali bomo zaposliti novo osebo oziroma outsoursali storitev pri zunanjih agencijah. Ta odločitev je seveda odvisna od intenzivnosti izvajanja PR storitev, obstoječega znanja na tem področju in finančnih virov, ki so nam na razpolago. Pri prvi možnosti moramo biti previdni, saj bomo obstoječo osebo na katero bomo prenesli aktivnosti prekomerno obremenili, poleg tega pa verjetno ta oseba tudi nima zahtevanih znanj in omrežja za izvajanje PR. Zaposlitev nove osebe znotraj podjetja je prav tako potrebno dobro premisliti. Vprašajte se, ali lahko kot podjetje ustvarjate dovolj »zgodb«, koliko imate deležnikov in ali lahko npr. PR funkcijo intregrirate kot stalno podporo preostalim funkcijam. Ena izmed možnih rešitev je tudi sodelovanje z zunanjimi PR agencijami, kar vam odpira vrsto prednosti: zahtevan know-how za izvajanje PR aktivnosti, fleksibilnost in ustrezen support.

Advertisements

Responses

  1. very nice. Dober info. in vsekako rdober blog. super

  2. Koristne informacije. Hvala


Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s

Kategorije

%d bloggers like this: